Hair Filler

Hyaluronzuur filler tegen haarverlies

dionne deibel arts the body clinic 1 600x600

De informatie op deze pagina is medisch getoetst door
Drs. Dionne Deibel

Filler tegen haarverlies

Heeft u last van een ernstige vorm van haarverlies, dunner wordend haar of kaalheid dan kan een behandeling met DR. CYJ Hair Filler voor jou de oplossing zijn. De hair filler is ontwikkelt in Korea en bestaat uit een combinatie van 7 bio-identieke peptide en hyaluronzuur voor het herstel van de hoofdhuid en haarfollikels. De behandeling is bedoeld voor mannen én vrouwen bij wie het haar dunner wordt ten gevolge van leeftijd, stress, medicatie of ziekte. De behandeling kan ook preventief tegen haaruitval worden ingezet. Een haartransplantatie biedt ook uitkomst, maar is vaak duur, pijnlijk en stopt het proces van haaruitval niet.

Filler tegen haarverlies

Waarom een hair filler behandeling?

Een behandeling met hair fillers zorgt voor de revitalisatie van de haarzakjes en stimuleert de bloedcirculatie, ook zorgt het hyaluronzuur voor de elasticiteit en hydratatie van de huid. De combinatie van de peptiden en het hyaluronzuur zorgt ervoor dat het haarverlies proces wordt afgeremd en dat de kans op het teruggroeien van het haar wordt vergroot. In veel gevallen groeit het haar dikker en sterker terug.

• Het haaruitval proces te remmen
  • De teruggroei van haar te stimuleren
  • De haardichtheid en haardikte te verbeteren
  • De haarfollikels en haarcellen te revitaliseren
  • De bloedcirculatie en hydratatie in de hoofdhuid te stimuleren

De behandeling

Voordat wij over gaan tot behandelen komt u eerst op consult bij onze arts voor een goede inspectie van de hoofdhuid en de juiste diagnose. Indien de arts u geschikt vindt voor hair fillers dan kunnen we overgaan tot een behandeling. De filler wordt met een dun naaldje aangebracht in de hoofdhuid op het niveau van de haarfollikels. De behandeling is niet geheel pijnloos, daarom laten wij u 30 minuten voor de behandeling aanwezig zijn voor de verdovende crème. Voor een optimaal resultaat moet u uitgaan van vier tweewekelijkse sessies. Indien gewenst kunt u daarna ieder half jaar een onderhoudsbehandeling laten uitvoeren. Na één behandelsessie zorgt de hair filler ervoor dat het haarverlies proces al wordt gestopt. De opvolgende behandelsessies stimuleren de bloedsomloop en activeren de haarzakjes, zo wordt het haargroeiproces versneld en groeien er dikkere en stevigere haren terug. Een behandeling duurt gemiddeld 15 minuten.

Voorbereiding: Hoofd en haren wassen en geen middelen gebruiken, zoals gel of wax.
Verdoving: Verdovende crème
Duur: 15 minuten
Pijn (0-10): 4
Aantal: Gemiddeld 4 behandelingen
Duurzaamheid: Ongeveer 1 à 2 jaar
Controle: Na 14 dagen

Voor mannen en vrouwen

Zowel mannen als vrouwen in verschillende leeftijdscategorieën kampen met problemen omtrent haarverlies, zowel op esthetisch als emotioneel gebied. Er kunnen verschillende oorzaken aan dit probleem ten grondslag liggen, denk aan genetica, leeftijd, bevalling, levensstijl of stress. Al deze oorzaken kunnen een negatieve invloed hebben op de kwetsbare haarzakjes. De 7 gepatenteerde peptiden in combinatie met hyaluronzuur in de DR. CYJ Hair Filler hebben een bewezen kracht haaruitval bij zowel mannen als vrouwen tegen te gaan.

Gepatenteerd technologie

De DR.CYJ Hair Filler is een complex van 7 gepatenteerde peptiden. Verschillende uitgevoerde ‘in-vitro’ testen door Caregen laten zien dat het haargroei proces en de hoofdhuid wordt gestimuleerd en het haarverlies proces wordt afgeremd. Meerdere tests laten zien dat door deze hair filler de doorbloeding in de hoofdhuid wordt verbeterd. Dit zorgt ervoor dat de haarfollikels kunnen herstellen, waardoor het teruggroeien van sterker haar wordt gestimuleerd. De gepatenteerde “Sustained Release Technology” zorgt voor een efficiënte afgifte van deze peptiden waardoor de filler zelfs twee weken na de behandeling in de huid nog zijn werking doet.

Wat te doen voor en na de behandeling

Voor de behandeling
  • Zorg dat u met gewassen haar en zonder gel of wax naar de behandeling komt.
  • Wij verzoeken u minimaal 30 minuten vóór de hair filler behandeling aanwezig te zijn.

• Om blauwe plekken en zwelling na de behandeling tegen te gaan kunt u direct koelen bij ons in de kliniek (5-10 minuten).
  • Rust en regelmatig koelen zorgen voor een vlot herstel.

Hersteltijd

Direct na de hair filler behandeling, kunt u last hebben van roodheid, zwelling, blauwe plekken, jeuk en lichte irritatie van de hoofdhuid. Dit trekt na enkele dagen weg.

Duur resultaat
  • Na ongeveer 5 maanden is het optimale resultaat te zien.

Gratis Intake

Voordat u behandeld kunt worden met hair fillers, dient u een intake afspraak te maken bij een van onze artsen om te beoordelen of u geschikt bent voor een hair filler behandeling. Uw gezondheid wordt in kaart gebracht en eventuele alternatieven worden besproken. Ook worden er foto’s gemaakt van het te behandelen gebied. Eventuele leefregels voor en na de behandeling worden met u doorgenomen waarna de bijwerkingen en risico’s worden besproken.

Na 13 jaar onderzoek door Caregen werd in 2016 DR. CYJ Hair Filler op de markt gebracht. Deze hair filler beschikt over een CE-markering en is volledig veilig bevonden. Echter zitten er aan elke behandeling risico’s, deze zijn in het geval van een hair filler behandeling echter minimaal. De ingreep wordt uitgevoerd door zeer ervaren artsen. Een hair filler behandeling is een relatief eenvoudige ingreep waarbij de kans op complicaties klein is.

Prijzen

Behandeling Hair filler Prijs
1 ml € 350,-

Wat is het verschil tussen hair fillers en een haartransplantatie?

Bij een haartransplantatie worden de haarzakjes verplaatst. Deze haarzakjes worden van een goed behaarde plek weggehaald en worden terug geplaatst op een plek met minder haar. Een haartransplantatie stopt het proces van haaruitval niet. Bij een DR. CYJ Hair Filler worden 7 peptide en hyaluronzuur gebruikt om het haaruitvalproces te remmen en de haargroei te stimuleren.

Hoeveel behandelsessies heb ik nodig met DR.CYJ Hair Filler?

Dit kan per persoon verschillen, het haarprobleem kan namelijk verschillen en iedereen kan anders reageren op de behandeling. Voor een optimaal resultaat moet u uitgaan van vier behandelsessies. Dit is één sessie per twee weken, gedurende 8 weken.

Wie mag de DR. CYJ Hair Filler injecteren?

DR.CYJ Hair Filler is een medische hulpmiddel (Klasse III, CE 2265) en mag alleen worden geïnjecteerd door artsen met een BIG-registratie en die getraind zijn in de juiste applicatietechniek. U bent bij The Body Clinic dus in goede handen.

Wanneer mag ik geen DR. CYJ Hair Filler behandeling ondergaan?

U mag geen DR. CYJ Hair Filler behandeling ondergaan als:

• U overgevoelig bent voor hyaluronzuur.
  • U zwanger bent of borstvoeding geeft.
  • U antistollingsmiddelen of bloedverdunners gebruikt.
  • U een auto-immuunaandoening heeft of een immuuntherapie ondergaat.
  • U een ontsteking heeft op uw hoofdhuid.
  • U één of meerdere littekens op uw hoofdhuid heeft.

Is een behandeling met DR. CYJ Hair Filler pijnlijk?

Een hair filler behandeling is vergelijkbaar met een normale filler behandeling. Sommige cliënten ervaren de injecties in de hoofdhuid iets pijnlijker dan anderen. Door 30 minuten voor de behandeling verdovende crème aan te brengen op de hoofdhuid is de behandeling goed te doorstaan.

Waarom zou ik kiezen voor een DR.CYJ Hair Filler?

De DR.CYJ Hair Filler zorgt ervoor dat het haaruitvalproces wordt afgeremd en stimuleert de teruggroei van sterker en dikker haar. De haarfollikels en de haarcellen worden geactiveerd en de bloedcirculatie en de hydratatie in de hoofdhuid worden gestimuleerd.

Welke bijwerkingen kan ik verwachten na een behandeling met DR. CYJ Hair Filler?

Na een behandeling kunt u roodheid, zwelling, vochtophoping, jeuk, irritatie en lichte pijn ervaren. Deze symptomen verdwijnen meestal vanzelf ongeveer 72 uur na de behandeling.

Indien de bovengenoemde bijwerkingen niet binnen twee of drie dagen verdwijnen of indien u andere bijwerkingen ervaart, dient u uw behandeld arts te informeren.

Waar kan ik terecht voor een DR.CYJ Hair Filler?

U kunt terecht in onze kliniek in Amsterdam en Utrecht voor een DR.CYJ Hair Filler.

Afspraak maken

Voor een behandeling of gratis consult kunt u rechtstreeks bellen met het centrale nummer of het contactformulier invullen op de afspraken pagina.

Maandag – Zaterdag: 08:00 - 19:00

Amsterdam, Haarlem, Utrecht, Eindhoven, Den Bosch, Den Haag, Duiven en Groningen